زیبایی پزشکی

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت

چند راه ساده برای از بین بردن لک صورت

نابودی لک صورت

در سال های اخیر،با ارتقاع بهداشت و مراقبل های پوستی در سطح بین الملل تلاش برای از بین بردم و درمان مشکلات و لک های پوستی افزیش چشم گیری داشته است.امروزه داشتن پوستی شفاف و و صاف دغدقه بسیاری از افراد بوده و همه مردم پوستی،صاف بدون، لک، جوش،منافذ باز و.. میپسندند.امروزه روش های زیادی برای از بین بردن مشکلات پوستی وجود دارد.از روش های خانگی و کم هزینه گرفته تا با استفاده از کرم های داروخانه ای.برای از بردن لک های پوستی حتما نیاز نیست از درمان های پر هزینه و کرم های گران قیمت استفاده کنید.یکی از مشکل های آزار دهنده پوستی،لکه های روی پوست است که به صورت لک های قهوه ای ظاهر میشوند.به همین دلیل بسیاری از افرادی که خواستار پوستی صاف و یک دست هستند،برای از سریع ترین راه از بین بردن لک صورت تلاش میکنند.

 

سریع ترین راه از بین بردن لک صورت

بیشتر بدانید:دلیل سیاهی زیر چشم و راه درمان آن 

لک صورت از چیست؟

به تغییر رنگ قسمتی از پوست،لکه های پوستی میگویند که عوامل مختلفی مانند ارثی،محیطی،مشکلات هورمونی،نوع پوست،شرایط غذایی،تغذیه و…بسیار تاثیر گذار است.لکه های روی پوست بیماری نیستند و ضرری برای فرد ایجاد نمیکند.ولی روی زیبایی تاپیر زیادی داشته و شفافیت پوست را کم میکند.شما هم جز کسانی هستید که لک های صورت برای شما آزاردهنده است؟آیا دنبال سریع ترین راه از بین بردن لک صورت هستید؟در ادامه مقاله با لک صورت درمان آشنا میشوید.

اختلال در رنگ دانه های پوستی،باعث ایجاد لک میشود.این اختلال به دلایل مختلفی مانند نور آفتاب،ژنتیک،ماه گرفتگی،لکه ها ناشی از جوش های پوستی،تغذیه و.. میباشد.پوست انسان دارای ملانین بوده که وقتی نور های مضر خورشید به آن برخورد میکند باعث ایجاد لک و مک میشود.همچین لکه های پوستی ممکن است به دلیل برخی از بیماری ها و کمبود یه سری از ویتامین های بدنی ایجاد شود.نور آفتاب و جای جوش از مهم ترین عامل های ایجاد لکه های پوستی است.

چند احتمال دیگر برای ایجاد لکه های پوستی وجود دارد که به ان میپردازیم:

  • حساسیت به دارو یا ماده شیمیایی
  • تاثیر هورمون های بارداری بر روی پوست
  • ابتلا به بیماری آدیسون
  • ملاسما
  • نحریک شدن پوست با ضربه
  • تاثیر عوامل محیطی و آب و هوایی
  •  گرد و خاک
  • مصرف بیش از اندازه گرمی جات
  • کبد چرب
  • اختلال های قاعدگی در بانوان

انواع لک های پوستی

انواع لک های پوستی

  1. کک و مک
  2. ملاسما
  3. آکنه
  4. لاک ناشی از بیماری های مختلف
  5. لکه های آفتابی
  6. لکه های پیری

کمبود کدام ویتامین باعث لک صورت میشود؟

ویتامین های D،A،E و مواد معدنی برای داشتن یک پوست سالم و بدون لک ضروری بوده و میتواند به شفاف شدن پوست،شادابی و یک دست کمک کند.شما میتوانید از ویتامین هارا هم به صورت خوراکی مصرف کتید هم به سراغ ویتامیت های پوستی بروید که دارای این ویتامین ها هستند.اگر شما دچار شلی پوست هستید،به شما پیشنهاد میکنیم لیفت با نخ را امتحان کنید زیرا که این درمان به شدت میتواند برای رفع افتادگی های پوستی موثر باشد.

درمان قطعی لک های صورت

برای درمان تضمینی و سریع لک های پوستی به دو روش میتوانید عمل کنید:

  • روش های درمانی پزشکی
  • روش های خانگی برای از بین بردن لک صورت
درمان لک های پوستی با درمان پزشکی

درمان لک های پوستی با درمان پزشکی

بیشتر بدانید:خارش پوست و بهترین راه‌های درمان آن

درمان لک های پوستی با درمان پزشکی

میکرودرم آبریژن

دستگاه میکرودرم یک دستگاه بوده که فشار آن تنظیم شده و با سطح پوست برخورد میکند.این دستگاه با یک ابزار مخصوص،لایه خارجی پوست را از بین برده که باعث تحریک کلاژن میشود.جلسات درمانی میکرودرم در فاصله کوتاه مدت انجام میشود.میکرودرم تراپی یک درمان قطعی لک صورت محسوب میشود.

 میکرونیدلینگ

یکی از روش های موثر برای از بین بردن لک صورت،میکرونیدیلینگ است.این دستگاه دارای سوزن های ریزی بوده که وارد پوست میشود که به آن القا کلاژن گفته میشود.میکرونیدیلینگ باعث کلاژن سازی و ترمیم شده و باعث سفت شدن و زخیم شدن پوست میشود.میکرولیدیلینگ حدود نیم ساعت طول کشیده و پس از ان پوست زخم نمیشود.فقط اینکه توجه داشته باشید بعد از میکرونیدیلینگ پوست به آفتاب حساس شده که باید در طول روز از کرم های ضد آفتاب بی رنگ استفاده کنید

کرم های ضد لک و ترمیم کننده پوستی

پماد های و کرم های روشن کننده و ضد لک پوست صورت،باعث روشن تر شدن پوست صورت میشود.این کرم های ضد لک باید برای مدت طولانی و مداوم حداقل 4 ماه استفاده شده تا لکه ها به صورت به مرور کم رنگ شود.برخی از این پماد های روشن کننده خاصیت ضد لک نیز دارند و به شما کمک میکنند که پوست روشن شده و لک ها از بین برود.استفاده از کرم های روشن کننده خوب ضد لک میتواند برای درمان قطعی لک صورت بسیار موثر باشد.

کرایوتراپی

کرایو تراپی(سرما درمانی) که با گاز نیتروژن مایع انجام شده و هر حلسه 3 الی 5 دقیقه طول میکشد.این درمان در قسمت نواحی تیره انجام شده و پوست را روشن میکند.همچنین جز سریع ترین راه از بین بردن لک صورت محسوب میشود.

لایه بردار های شیمیایی

علاوه بر روش های خانگی،روش های درمانی پزشکی برای لک صورت در کلینیک ها بسیار مطمئن تر و ایمن تر از روش های خانگی است.این فرایند از یک لایه شیمیایی روی پوست انجام میشود.این روش برای از بین بردن لایه های پوست آسیب دیده و مرده استفاده شده و باعث شده لایه جدید برای پوست ایجاد شود.لایه برداری میتواند اسکار های حفره ای چال شده پوستی را کاهش دهد.

لیزر CO2

یکی از سریع ترین راه از بین بردن لک صورت،استفاده از لیزر CO2 است.این دستگاه روی لکه های تاثیر زیادی داشته و باعث جوان سازی و روشن سازی پوست میشود.اشعه موجود در این لیزر،باعث تحریک و کلاژت سازی بیشتر میشود.برای اینجام از از بین بردن لک پوستی با لیزر CO2،تا 2 ماه باید از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب جلوگیری کنید.این لیزر عمی نبوده و روی سطح پوست تنها نفوذ میکند.دوره نقاهت نیز بین 4 الی 7 روز است.تورم و قرمزی بعد انجام لیزر CO2 کاملا طبیعی است.

ویتامین c برای درمان لک پوستی

استفاده روزانه از ویتامین های C برای درمان قطعی لک صورت و جای اکنه و لک بسیار موثر است.این ماده اسکوربیک بوده تولید کلاژن سازی پوست میکند.این ماده سلول های مرده را ترمیم کرده و پوست را یک دست میکند.ویتامین سی را میتوانید به صورت قرص مصرف کنید یا به عنوان سرم یا کرم به پوست بمالید.برای تاثیر بیشتر ویتامین سی،با میکرونیدیلینگ ترکیب شود.

درمان لک صورت به روش خانگی

درمان لک صورت به روش خانگی

آلوئه ورا،یک ماده طبیعی معجزه آسا برای پوست است.پلی ساکارید موجود در این ماده،باعث بالا رفتن سرعت رشد سلول های جدید شده و به کم رنگ شدن لک ها کمک میکند.برای این کار، یک هدد برگ آلوئه ورا از عطاری خریداری کنید و آن را یه برش کوچک بزنید.ژل را جدا کرده و روی ناحیه لک دار برای 2 الی 3 دقیقه ماساژ دهید و بگذارید 10 دقیقه روی پوست بماند و سپس وپوست را با آب ولرم بشورید.این درمان را روزانه استفاده کنید لکه ها به مرور کم رنگ شوند.

یخ

استفاده از یخ باعث بالا رفتن جریان خون شده که پوست را شاداب و سرحال میکند.مقدار یخ را داخل پلاستیک ریخته و آن را به آرامی روی پوست برای چند دقیقه ماساژ دهید.یک دقیقه به صورت استراحت داده و باز ماساژ را شروع کنید.این کار را میتوانید 3 روز در هفته انجام دهید.

سفیده تخم مرغ

برای تهیه ماسک روشن کننده تخم مرغ،سفیده تخم مرغ را از زرده جدا کنید و با استفاده از یک براش تمیز،به صورت بمالید و بگذارید 10 دقیقه روی پوست بماند.بعد از 10 دقیقه صورت را بشورید.شما میتوانید به سفیده تخم مرغ،کمی زردچوبه نیز اضافه کنید تاثیر شگفت انگیری برای لک های جای جوش دارد.

سیب زمینی

سیب زمینی دارای مقدار زیادی نشاسته آنزیم کاتکولاز است که تاثیر زیادی روی تیرگی های پوستی دارد.برای درست کردن ماسک سیب زمینی،سیب زمینی را رنده کرده و روی پوست قرار دهید.همچنین میتوانید آب سیب زمینی را با استفاده از پنبه به صورت بمالید.این درمان را هفته ای یکبار انجام دهید.

آب برنج

آب برنج سرشار از مواد مغذی و نشاسته بوده که به سلامت پوست کمک زیادی میکند.آب برنج را هفته دو بار به مدت ده دقیقه به صورت بمالید و بعد با آب شستشو دهید.توجه کنید آب برنج بدون هیچ مواد افزودنی باشد.

عسل

این ماده یک آنتی اکسیدان و ضد التهاب بسیار قوی بوده که برای لک و جای جوش بسیار مفید است.مقداری عسل را روی ناحیع آسیب دیده پوست بمالید و بگذارید 10 دقیقه روی آن بمالد.بعد از ان پوست را شستشو دهید. این درمان را هفته ای 2 بار انجام دهید.

شیر

شیر دارای تعداد زیادی ویتامین و آنتی اکسیدان است که باعث شده سلول مرده های پوست از بین رفته و یک لایه بردار طبیعی محسوب میشود.این ماسک به چند طریق استفاده میشود.شیر یکی از درمان های اصلی برای لک صورت محسوب میشود.ماسک شیر را برای 2 دقیقه روی پوست بمالید و ماساژ دهید.این ماسک را هفته ای 2 بار استفاده کنید.

زرد چونه

خاصیت ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی در این ماده ثابت کرده است که زردچوبه آکنه را ازبین برده و پوست صورت را بازسازی میکند.این ماسک را میتوانید با عسل،آرد با آب لیمو طبیعی ترکیب کنید و هفته ای 2 بار روی پوست به مدت 15 دقیقه قرار دهید.

پاپایا

پاپایا یک میوه گرمسیری بوده که دارای مقداد زیادی از مواد غنی میباشد و خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.برای استفاده از این میوه آن را برش داده و روی پوست قرار دهید

پیاز قرمز

پیاز علاوه بر تاثیری که در سلامتی دارد، سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین بوده که برای پوست مناسب است.آب پیاز خاصیت شگفت انگیزی داشته که شما میتواند اب آن را بگیرید و به مدت 20 دقیقه روی پوست بماند تا کامل جذب پوست شود.

ماست

یکی از مواد موثر برای از بین بردن لک،ماست های کم چرب بوده که علاوه بر آن مصرف ماست باعث پاکسازی میشود،این ماده سرشار از منبع غنی از اسید لاکتیک بوده که برای درمان و کاهش لک های پوستی بسیار مناسب است.دو قاشق غذا خوری ماست را روی پوست مالیده و به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید.بعد از آن با اب ولرم شستشو دهید این ماسک را میتوانید هرروز انجام دهید.

ماسک سدر

ترکیب سدر و با ماست کم چرب میتوانید یک ماسک قوی و فوری برای درمان لک های پوستی باشد.برای درمان جای جوش ابتدا مقداری سدر را با ماست کم چرب مخلوط کنید و خوب هم بزنید.بعد از آن مقداری آب لیمو تازه به آن اضافه کنید و با یک براش روی صورت بمالید و بگذارید تا 20 دقیقه بماند.بعد از آن که ماسک روی صورت خشک شد،با ولرم و با آرامی صورت را شستشو دهید.

بیشتر بدانید:بهداشت پوست 

درمان قطعی و تضمینی لک صورت کدام است

تمام روش های بالا،برای درمان لک پوست صورت مناسب است.ما پیشنهادی که برای شما داریم این است که قبل از انجام و مصرف هر ماسک و کرمی،با پزشک متخصص پوست خود مشورت کنید.پزشکان نوع لک و مزان آن را بررسی کرده و بسته به آن برای شما تشخیص میدهند که چه دارویی خوب است و چه درمانی مناسب شماست.پزشک با توحه به میزان و نوع لکه ها درمان را شروع کرده که میتواند بهترین روش برای درمان لک صورت باشد.

راه هایی برای جلوگیری از لک شدن صورت

راه هایی برای جلوگیری از لک شدن صورت

  • استفاده روزانه از ضد آفتاب میتواند رمز موفقیت برای داشتن پوستی شفاف و بدون لک باشد.استفاده از ضد آفتاب های با sPF حداقل 30 میتوانید از پوست شما در برابر اشعه مضر فرابنفش خورشید محافظت کرده و به پوست آسیب نرسد.معمولا پیشنهاد میشود ضد آفتاب های دارای SPF 50 استفاده شود.همچنین تمدید منظم و هر دو ساعت یکبار ضد آفتاب بسیار مهم است.
  • از محصولات آرایشی و بهداشتی استاندار استفاده کنید.خیلی از مشکلات پوستی لک صورت،به علت استفاده از لوازم های آرایشی بی کیفیت و  تقلبی است که میتواند آسیب های جبران نا پذیری به پوست شما وارد کند.
  • از روتین پوستی و مواد شوینده مناسب با پوست خودتون استفاده کنید.
  • قبل از خواب صورت خود را کامل با مواد پاک کننده صورت کامل تمیز کرده و صورت شما فاقد هرگونه موادی باشد.
  • استفاده از مرطوب کننده،آب رسان و لایه بردار به صورت منظم
  • استفاده از حوله و لوازم شخصی تمیز
  • اگر داروی خاصی را مصرف می‌کنید، بهتر است با پزشک خود در این باره مشورت نمایید.
  • توصیه می‌شود تا جای ممکن، از برنزه کردن پوست به وسیله تخت‌های برنزه و اشعه UV خودداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *